حکمت
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
شناسه خبر : 41102
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ |
گزارش

پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی امروز پنج‌شنبه 19اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد.
پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

به گزارش راه صنعت،در پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی اعضای شورای مرکزی این تشکل انتخاب شدند.

در ادامه سخنرانی نامزدهای انتخابات به ترتیب حروف الفبا از نظر شما خواهد گذشت:

مهندس حبیب‌الله بوربور، در پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در آغاز با اشاره به اینکه با تمام مشکلات داخلی و انحرافات، ایران به عنوان کشوری امن در دنیا شناخته می‌شود و جهانیان را به شگفت آورده‌ است، گفت: این مهم به دلیل وجود مقام عظمای ولایت است. همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا ممکلت آسیب نبیند. باید از خدا بخواهیم در راهی که تعریف کردیم برای این جمعیت وفاداران ۴ اصل مهم را قبول دارد و به آن شک ندارد‌. نخست آنکه اسلام را قبول کردیم و به آن اعتقاد قلبی داریم. دوم ما انقلاب اسلامی ایران را قبول داریم. شک نداریم که در گذشته ظلم و ستم بوده و مردم ناگزیر بودند که انقلاب کنند.

وی با اشاره به اینکه سومین اصل جمعیت وفادارن انقلاب، اعتقاد به امام خمینی (ره) است، گفت: ما در این مجمع، راجع به هرکاری که امام خمینی (ره) انجام داده‌اند شک نداریم. چهارم آنکه ما ولایت فقیه را قبول داریم. اگر راه درست را در پیروی از آن‌ها بدانیم، هیچ‌گاه گمراه نمی‌شویم.حبیب‌الله بوربور در ادامه از ویژگی‌های اعتقادی جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی سخن گفت و افزود: اینجا، جایی است که ما برای عبادت حضور داریم. من معتقدم اگر ما جمهوریت نظام را به کمک‌ تحزب تقویت نکنیم، بعد از مدتی ممکن است سامان نظام از دست رود؛ بنابراین حزب‌ها باید برای رضایت خدا کار کنند نه برای کسب پست و مقام.
بوربور در ادامه گزارشی از درآمدهای مجمع ارائه و افزود: این جمعیت فقط در سال ۱۳۹۸ حدودا ۵ میلیون تومان از دولت یارانه احزاب‌ دریافت کرد. در تمام این سال‌ها، کمک مالی به حزب نشده است و چراغ اینجا با حق عضویت دوستان روشن است.
حبیب‌الله بوربور ادامه داد: این مجمع به عنوان مجمع برتر در کشور انتخاب شده است. باید بدانیم سیاسی بودن به تنهایی راهگشا نیست و اگر به نظام اعتقاد داریم باید برای آن گام مؤثر برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحران اصلی و اساسی کشور ما در آینده سالمندی خواهد بود گفت: ایران در ۲۵ سال آینده، نزدیک به ۳۰ میلیون سالمند خواهد داشت. ما برای این موضوع، واقفی پیدا کردیم که حاضر است تا هزار میلیارد تومان برای برنامه‌ریزی جهت جوان‌گرایی کشور کمک کند. این به عنوان اولویت در برنامه‌های مجمع در کار خیر در نظر گرفته شده است.
وی گفت: لازم است بدانیم در حال حاضر آموزش و پرورش، یک میلیون بازنشسته دارد. ما با سازمان نظام پزشکی تفاهم نامه‌ای بستیم تا به بازنشسته‌های آموزش و پرورش که بیماری خاص دارند، خدمات درمانی رایگان دهند.
بوربور در پایان گفت: همه ما، به نظام اعتقاد داریم و معتقدیم که باید در راه حفظ جمهوریت نظام، به تحزب توجه کنیم؛ لذا از دوستان و همکاران تقاضا دارم در این راه گام بردارند.

 

مهدی چمران، در پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی؛ یعنی اعتقاد، خلوص، پاکی و پاکدستی‌. این انقلاب، عدالت‌خواهی و عدالت‌محوری، رسیدن به مستضعفین در جامعه جهانی، مبارزه با ظلم را به همگان نشان داد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، بساط ظلم را در ایران برچید، گفت: انقلاب ما توانست در دنیا به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر در جهان بدرخشد. انقلاب اسلامی، راهی را در دنیا باز کرد که کشورهای آزادیخواه، از آن پیروی می‌کنند. لازم است بدانیم جمهوری اسلامی، مسیر حق و عدالت را طی می‌کند.
چمران در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ادامه و استمرار راه انبیاست. دشمن ما در زمان ۸ سال دفاع مقدس، فقط صدام نبود، بلکه تمام دنیای استکبار شرق و غرب به ایران حمله‌ور شدند. ما یک تنه و با اتکا به خداوند و نیروی ملت و رزمندگان خودمان و با بهای خون پاک شهدای عزیز به پیروزی رسیدیم. گرچه در این راه ناهمواری‌های فراروانی پیش آمد؛ ولی توانسیتم به جایی برسیم که اکنون هستیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه وفاداری به تمام موارد گفته شده؛ یعنی وفاداری به انقلاب اسلامی، افزود: در بحث جهاد تبیین که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند باید ورود پیدا کنیم. باید حقایق انقلاب اسلامی را تبیین کنیم، راه تبیین را پیش بگیریم و فریب غول‌های رسانه‌ای را نخوریم. باید در زمینه‌های فرهنگی و اداری به صورت جهادی وارد شویم و جلو رویم.

چمران گفت: در زمینه جهاد، باید دو حرکت داشته باشیم، اعتقادی و رفتاری. حرکت اعتقادی به درون خودمان بستگی دارد. رفتار انقلابی و جهادی بسیار مهم است. این رفتار را همگان شاهد هستند؛ لذا باید در هر جایگاهی که هستیم آن را به خوبی نشان دهد.

وی گفت: برخی از مسئولان از جایگاه‌های خودشان سوء استفاده کردند و زندگی ساده خالصانه امام خمینی (ره)، شهدا و بسیاری از مسئولان ساده‌زیست را فراموش کردند و به اشرافی‌گری روی آوردند. اشرافی‌گری سبب می‌شود که انسان همه چیز را فراموش کند و روی اعتقادات و دین و مسلک خودش پای بگذارد.
چمران افزود: وفادارن انقلاب اسلامی، باید این مسائل را به خوبی تبیین کند و در جهاد تبیین مقابل اشرافی‌گری و اختلاس‌ها بایستد، همچنین راهی را پیش گیرد که چنین افرادی نتوانند در کشور ما مسندی داشته باشند. امیدوارم که دوستان و همکاران که وفادار به انقلاب اسلامی، بتوانند تا لحظات پایان عمر وفاداری خود را حفظ کنند؛ چراکه این وفاداری ما را به پیروزی می‌رساند.
مصطفی چمران در پایان گفت: مطمئنا در جامعه‌ای که عدالت نباشد، یک شخص، هر قدر هم که زر اندوخته و در دنیای اشرافی‌گری غرق شده باشد، نمی‌تواند راحت زندگی کند. فلسفه قیام ائمه ما، به ویژه حضرت امام حسین نیز همین بود. امام حسین (ع) با شهادت خود نشان داد برای اصلاح دنیا باید گام برداشت اگرچه جان خود را از دست دهیم.

 

مجتبی رضاخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی، در پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی ضمن اشاره به اینکه کار تشکیلاتی برای پیشبرد اهداف نظام یک امر ضروری‌ست، گفت: لازم است در حکمرانی تصمیم‌های درست گرفته شود و سپس این تصمیمات را برای مردم به درستی مطرح کنیم و افکار عمومی را قانع سازیم.

وی افزود: در این مسیر می‌توانیم از طریق احزاب طرح‌های مهم را شناسایی کنیم؛ سپس از طریق همین احزاب، با مردم سخن بگوییم. کارهای تشکیلاتی اینچنینی، می‌توانند مسیر را برای نمایندگان مجلس هموار کنند و مردم را همراه خود کنیم.
رضاخواه در پایان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی‌ می‌تواند افرادی را که با مردم در ارتباط هستند در جهت اقناع افکار عمومی بسیج کند، گفت: زمانی‌که احساس رابطه دو جانبه بین مردم و مسئولان ایجاد شود، مسیر برای رسیدن به اهداف عالی، هموارتر خواهد شد.

 

حسن فارسی‌جانی، فوق دکتری مدیریت صنعتی، استاد دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده مدیریت، دارای سابقه چندین سال تدریس در دانشگاه امام صادق علیه السلام و مدیریت گروه مدیریت دانشگاه را در کارنامه‌ی کاری خود دارد.
او در معرفی خود گفت: به عنوان عضوی کوچک از مجموعه بزرگ جمعیت وفادان انقلاب اسلامی، در این مجموعه تلاش می‌کنم تا خدمتی به جامعه داشته باشم‌.

فارسی‌جانی افزود: در دوران جنگ، چندین سال در جبهه‌های جنگ به خصوص کردستان حضور داشتم. آن زمان توانستم به اندازه ذره‌ای کمک کنم و در خدمت نظام باشم.

 

رضا واعظی، فعال سیاسی- اجتماعی، سابقه چندین سال فعالیت در حوزه تحلیل مسائل سیاسی، مدیر عاملی خبرگزاری، فعالیت رسانه‌ای و… را در کارنامه خود دارد.
او با اشاره به اینکه با توجه به رویکرد مجموعه در جهت جوان‌گرایی، در این انتخابات شرکت کرده است، گفت: این جمعیت باید بیشتر نگاه اعتقادی داشته باشد. باید در حوزه‌های مختلف به مؤلفه‌هایی دست پیدا کنیم تا بتوانیم با استفاده از آن داشته‌ها، در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… فعالیت داشته باشیم.
واعظی افزود: در این راستا، برای اینکه جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی بتواند انرژی تازه‌ای بگیرد، به پوست‌اندازی نیاز دارد. اگر بنده انتخاب شوم، سعی می‌کنم تا جایگاه جمعیت در عرصه سیاسی کشور تقویت شود و بتواند تاثیرگذاری داشته باشد.
وی همچنین در این سخنرانی، در خصوص روند مذاکرات وین، تحلیل‌های سیاسی خود را بیان کرد.

 

سید علی یزدی‌خواه، نماینده مجلس شورای اسلامی، در سال ۵۸ و در دوران دانشجویی، عضو تشکیلات حزب جمهوری اسلامی شد.
وی گفت: در آن سال‌ها در جمعیت مؤتلفه اسلامی عضو شدم. همچنین نزدیک به دو دهه است که افتخار آشنایی با مهندس بوربور را دارم و حسب دستور و فرمایش ایشان نیز در این تشکیلات حضور پیدا کردیم. یزدی‌خواه افزود: راه برون رفت کشور از مشکلات امروز، تحزب است. ما نباید احزاب شب انتخاباتی داشته باشیم و آن‌ها باید تقویت شوند.
این حزب‌ها محل گردهمایی افراد علاقه‌مند در تخصص‌های متفاوت است. آن‌ها می‌توانند مشکلات کشور را آسیب‌شناسی کنند و برای آن برنامه داشته باشند تا مردم به برنامه‌ی مؤثر که قابلیت اجرایی شدن دارد، رأی دهند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.