حکمت
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
شناسه خبر : 81678
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶ |

استقبال مردمی از اپلیکیشن جامع مداحی و خدمات موکب سقا در کربلا

موکب سقا امسال هم خدمت‌رسان زائران اباعبدالله(ع) در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی(ع) بود. خدمات این موکب که به همت سازمان فضای مجازی سراج برگزار شده، حالا از تنوع بیشتری برخوردار است.
استقبال مردمی از اپلیکیشن جامع مداحی و خدمات موکب سقا در کربلا

اضافه شده، شهادت حضرت علی اصغر(ع) است و دو بعد مختلف دارد.

وی اضافه کرد: یکی اینکه کسانی که داخل سالن هستند از ابعاد مختلفی با عاشورا ارتباط برقرار می‌کنند؛ به خصوص پدر و مادرهایی که یک فرزند کوچک دارند. صحنه‌های شهادت حضرت علی اصغر(ع)، سختی و اضطراری که امام حسین(ع) تحمل می‌کند، به تصویر می‌کشد. یک بعد دیگر این است که مخاطب بر روی یک اوج رها می‌شود و بار سنگینی را تجربه می‌کند و مخاطب را در آن فضا قرار می‌دهد.

مختاری اظهار داشت: در مجموع بسته‌ای که در این اربعین عرضه شده، کامل‌تر است؛ هرچند هنوز هم خیلی جای کار دارد. در آینه حتما این بسته تکمیل و بهتر خواهد شد و صوت‌های حرفه‌ای و تخصصی نیز روی آن قرار خواهد گرفت. مداحی تخصصی دو زبانه یکی از همین برنامه‌ها برای آینده این رویداد است.

 

 

استقبال گسترده مردمی از خدمات و اجراهای موکب سقا

 

مختاری همچنین درباره‌ی میزان استقبال از این برنامه خاطر نشان کرد: استقبال از مراسم امسال خیلی خوب و زیاد بوده است و ما تلاش کردیم از همه دوستان استقبال کنیم و اجازه ندهیم کسی پشت درب بماند. البته با این حال ظرفیت ما مشخص است و در برخی سانس‌ها، علیرغم تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان سعی کردیم به نحوی آنان را پذیرا باشیم. سال‌های گذشته مدت زمانی را برای آماده‌سازی فضا، ورود مراجعه‌کنندگان و خروج ایشان صرف می‌کریم که امسال سعی بر آن بود تا این مدت زمان به حداقل کاهش یابد. البته گفتنی است که مدت زمان نمایش هم بیشتر شده و این خود نیاز به مدیریت دارد. اگر مدیریت زمان را به خوبی و منظم انجام دهیم، می‌توانیم در مدت یک ساعت، پذیرای جمعیتی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر باشیم. امسال به خاطر گرما سانس‌های روز کوتاه‌تر شده است ولی از هشت صبح تا دوازده ظهر چهار ساعت اجرا داریم.

مسئول غرفه نمایش سقا در این موکب در ادامه گفت: بعدازظهرها نیز از ساعت پنج تا نماز مغرب و پس از نماز از ساعت هشت تا دو بامداد نمایش ادامه پیدا می‌کند. در نهایت اجرای مفید ما در روز به حدود دوازده ساعت می‌رسد و روزانه از حدود سه هزار و ششصد تا چهار هزار نفر میزبانی می‌کنیم. تخمین می‌زنیم که در سال پذیرای حداکثر چهل هزار زائر باشیم.

مختاری همچنین درباره‌ی چگونگی شناخته‌شدن این برنامه در میان زائران اربعین حسینی(ع) گفت: تبلیغات این نمایش عمدتا به صورت سینه‌به‌سینه و نقلی اتفاق افتاده است و مردم خود رسانه‌ی تبلیغاتی این رویداد بوده‌اند. هرساله افراد شرکت‌کننده در صفحات شخصی خود در فضای مجازی، این برنامه را تبلیغ کرده‌اند و رفته رفته بر جمعیت علاقه‌مندان به آن اضافه شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای استقبال مردمی از اپلیکیشن جامع مداحی و خدمات موکب سقا در کربلا بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.